נעים להכיר

- As Seen On -

אודות רינה כורש

רינה כורש עובדת עם ילדים כ-40 שנים.

היא בעלת תואר שני בחינוך מיוחד מאוניברסיטת בר אילן, עם התמחות בהפרעות נפש וליקויים חושיים בתואר הראשון, והתמחות ביצירתיות, דמיון ואינטליגנציה בתואר שני.

כמו כן היא מאבחנת מוסמכת בשיטת פרופ' פויירשטין ומומחית לאבחון והתערבות בתחום מיומנויות החשיבה. רינה כורש הקימה וניהלה במשך 8 שנים מכון לפיתוח אינטליגנציות מרובות לגיל הרך.
כמו כן במשך שנים הנחתה קבוצות בארגונים. רינה מאסטרית וותיקה של Avatar® מטפלת מוסמכת בשיטת המסע, מטפלת בתנועה, תלמידת קבלה במשך שנים רבות ומרצה בהשתלמויות מורים במשרד החינוך ובשנים האחרונות מלמדת חסידות.

רינה כורש בעלת ניסיון רב באימון של ילדים בגילאים שונים בהצלחה רבה עם תוצאות מצוינות ומפתחת שיטת האימון האינטגרטיבי.

בשנים האחרונות, רינה התעמקה בעולם החסידות ואף מלמדת תניא את הקהל הרחב. כמו כן, היא מאסטרית ב- Avatar ומאמנת תלמידים בשיטה בארץ ובעולם.

כיום בית הספר לאימון מוביל הכשרת מאמני ילדים ונוער, קורס להדרכת הורים,
סופרויז'ן למאמנים ונוער שעוסקים בשיטת האימון האינטגרטיבי וערכות תוכן דיגיטלי העוסקים בתכנים שונים כגון: טיפול בחרדות, ביטחון עצמי וכד.

עדית בן פורת ז"ל

יסדה ביחד עם רינה כורש את בי"ס לאימון אינטגרטיבי – דרך הדעת.

הייתה עובדת סוציאלית ומטפלת משפחתית, בוגרת אוניברסיטת תל אביב. עדית גם היתה בוגרת התכנית להכשרת מטפלים בשיטת אלבאום לטיפול בלקויי למידה, וכן מוסמכת על ידי חברת stars Edge האמריקאית כמאסטרית של Avatar®  בוגרת הקורס לטיפול בנשימה מעגלית והתכנית להכשרת מטפלים בשיטת המסע.  היה לה ניסיון רב באימון מבוגרים, ילדים וזוגות.  בנוסף,  אימנה להורות והרצתה בנושא הנחיית הורים במכללת "מהות

על השיטה

מרכז דרך הדעת נוסד בשנת 2010 ומכשיר מדי שנה עשרות מאמנים לעבודה עם ילדים ובני נוער.
האימון האינטגרטיבי הוא שיטה שפותחה על ידינו על סמך ידע רב שאספנו במרוצת השנים, הן באקדמיה והן מחוצה לה, ועבודה בשטח עם מאות (ואולי אלפי) ילדים במרוצת כעשר השנים האחרונות.


האימון האינטגרטיבי מבוסס על הרעיון שחוסר יכולת אינו "לקות", אלא "שריר" שלא פותח. לאחר שאימנו מאות ילדים אנחנו יכולות לקבוע בוודאות שכל ילד, באמצעות התכוונות נכונה, אימוץ חשיבה מעצימה ואימון במיומנויות מסוימות, יכול בדרך כלל לפתור כמעט כל קושי, הן לימודי (קושי להקשיב ולהתרכז, קושי להתארגן, חוסר מוטיבציה, חרדת בחינות וכד'( והן חברתי (קשיים בתקשורת, בדידות, קושי להתחבר, נטייה לריב וכד').


תפיסת העולם של האימון האינטגרטיבי –ללמד את הילד שהתודעה שלו גמישה ושבאמצעות החלטה הוא יכול לסלול התכוונות חדשה, להחליף מחשבות מחלישות במחשבות מעצימות, לשכלל מיומנויות באמצעות אימון ולשנות את מהלך האירועים בחייו תוך זמן קצר מאוד. (ממוצע המפגשים באימון האינטגרטיבי הוא 15).


בתחילת התהליך מתבקש הילד לבחור מטרה המדברת אל ליבו, ותהליך האימון מכוון ליצירת המטרה שנבחרה, תוך כדי הקניית כלים ותרגילים לפיתוח מיומנויות: תרגילים המגבירים קשב, ריכוז וארגון, תרגילים המעודדים אמונה בעצמי ומשפרים דימוי עצמי, תרגילים המעודדים רגיעה, תרגילים שמפחיתים חרדה ועוד.

בנימה אישית

זה כבר 40 שנה אני עוסקת בעולם הילדים והנוער.

ומשנת 2010 הכשרתי מעל 1400 מאמנות ומאמנים בגישת האימון האנטגרטיבי.

אנחנו בעידן חדש ומיוחד היום.

המידע זמין הרבה יותר,

המסכים מנתקים אותנו מעצמנו,

הבדידות והריקנות מכלה כל פינה

ורואים את הנזקים החברתיים: דיכאון, חרדות, חרמות,

בטחון עצמי נמוך,

בעיות קשב,

כעסים לא מווסתים

ועוד ועוד.

העניין המרכזי הוא שילדים לא יודעים מי הם באמת.

וגם אנחנו כמבוגרים מאד מנותקים מעצמנו.

הבהירות הגבוהה ביותר שיש לי היום היא שבכל אחד מאיתנו,

בעולמות העומק שלו,

יש ייחודיות קסומה שמחכה להתגלות על ידינו ולהתבטא בעולם.

ילד שמרגיש מחובר לעצמו ומחובר לאיכויות המיוחדות לו,

יטה להיות סקרן ועירני יותר,

יטה להתחבר לאחרים ממקום שוויוני.

הדרך להכיר יותר ויותר את עצמנו היא להתוודע דרך תרגול למסלולי התודעה שלנו,

לכוונה,

ולדעת שאנחנו יכולים לכוון את עצמנו לרצונות ומטרות בעלות ערך,

השכל,

הרגש,

המחשבה,

הדיבור

והמעשה.

לילד ולבוגר,

יש השפעה אדירה על מהלך החיים הפנימיים שלו,

וזה מה שחשוב-

שידע שיש בו יהלום פלאי ושיתרגל איתו,

כדי לבטא אותו בכל תחומי חייו.

אני חשה שהשליחות שלי בעולם,

בין אם זה בהכשרת מאמנים או בליווי שלהם,

בין אם זה בקליניקה

או בין אם זה בלימוד חסידות,

או אווטר,

השליחות שלי היא,

לקרב יותר ויותר את האדם אל עצמו,

אל מהותו,

אל צדדיו הדינמיים

הטובים המיוחדים והאינסופיים.

אני יכולה לדמיין חברה נאורה יותר ככל שילדים,

ידעו את הטוב הייחודי שיש להם להציע

ואת הכוחות העוצמתיים שיש להם ביכולת לבחור מה לחשוב,

מה לומר,

ואיך לנהוג.

זה ישפיע על כל תחומי חייהם

ולכן גם כולנו נוכל לראות יותר ויותר גילוי של הטוב

הממתין שיבחרו בו מתוכנו.

האדוות שמאמנות ומאמנים משאירים בנשמות של הילדים והנוער בהם הם נוגעים משמעותיות ביותר.

אדוות אלה יכולות להיות מופנמות בזכות ההשראה שנובעת מהמאמנים.

השראת הטוב והאמונה בילד,

השראת השינוי להשתכלל ולהשתייך דרך תרגול התודעה,

באהבה ובמאור פנים,

אלה הכוחות שאנחנו מתווים בתוך קורס האימון

הכולל חטיבה ראשונה העוסקת במבוגר מעורר השראה,

וכמובן את החטיבה השנייה של קורס האימון גופו והחטיבה השלישית של העמקה ותרגול.

מאמנים שיודעים לעבוד עם עצמם בעזרת הכלים של האימון האינטגרטיבי,

ואכן יוצרים שינויים בחייהם בלי ליפול לאותם בורות שלא היו מודעים להם קודם,

יכולים להאיר גם את נפש הילד לאותו כיוון.

זוהי הזמנה

כי עכשיו בשל הזמן

לעשות מהפך בתפיסה ובגישת העבודה עם ילדים ונוער.

המפתח לשינוי טמון בידע מי אני ובאימון מסלולי התודעה.

Hi Dear, I can help you!

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Advertising

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Design

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Dev System

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

(Visited 443 times, 1 visits today)